2ª Ultra CakoGuilleriesXtrem. Tastet 18/03/2012

Dit i fet, per diumenge toca fer un entrenament Cako, barreja de Trail-Run i Trail Walk amb pals, de qualitat, sense preses , de més de vint quilòmetres i amb desnivell.

Arribant a Puigdefrou

Perquè decidim de fer un entrenament amb desnivell? No ho se, pel que pugui venir i estar preparats. No hi ha objectius obssesivament concrets.

Qualsevol lloc de Catalunya és idoni per fer Cako, mentre hi hagi il·lusió i l'excusa de provar unes vambes, uns pals, una motxilla, el terreny per on passarà una cursa.

Cap a Coll de Nafré

A vista tenim ganes de fer la 2a Puigdefrou Exhaust 2012 . I preparar el recorregut de la 2a Ultra Cako Guilleries Xtrem 2012.... doncs ja tenim una bona excusa per fer l'entrenament al cor de les Guilleries.

Les dues proves coincideixen en alguns talls o trams dintre del seus respectius recorreguts. La Puigdefrou Exhaust explosiva, curta i rapida comparteix escenari amb la UCGX 12 més llarga i en autosuficiencia, viure la vida en estat pur.

Itinerari:  Sortim de la Cellera i ens enfilem per corriols pel mig de la boscúria en forta pujada cap a Puigdefrou, 843m, la recompensa esta servida amb aquest balcó cap a Collsacabra, Pirineus, Garrotxa, Vall d'Osor, Gironès.

Desprès d'esmorzar, hem de seguir cap a ponent amb forta pujada passant per la casa en ruïnes de Can Serra fins a St. Gregori, 1090 m.

St.Gregori
Baixem de St. Gregori  amb la sensació d'estar en un bosc del Canadà.... doncs No!!!, estem a Guilleries (Girona) i passem pel mig d'un bosc de pins Douglas, que tot i no ser autòctons, són d'una gran bellesa i espectacularitat. Anem baixant i amb unes panoràmiques del Collsacabra, Vall del Clascar immillorables a les acaballes de l'hivern, arribem al Coll de Nafré. Coll que comunica la Vall de Susqueda amb la Vall d'Osor desde molt antic.

I anem baixant fins a Osor

A Osor és obligatori fer una parada al restaurant El Cor de Guilleries, ens entaulem 30 minuts, ja ens coneixen i saben que anem per feina, l'Albert és un tiu collonut, espontani i rialler,  el menjar deliciós i  econòmic... que més es pot demanar.

Amb l'Albert al restaurant Cor d Guilleries

Deixem Osor  i ens endinsem per pista i amb desnivell constant de pujada pels Bancs, Masferrer, enmig de boscos de pins i alzines fins a sota Puigdefrou.

El dia es comença a tapar. Baixem cap a Becdejú. Arribada a la Cellera amb bones sensacions, amb 30 Km a les cames, i 1530m desnivell positiu.

Baixant per Becdejú

El millor: Desprès de quatre setmanes amb els tibials i l'extensor del dit gros contracturats, anar recuperant cada dia platja amunt platja avall amb les onades acariciant els peus.... tornem a posar el motor a punt, a poc a poc i amb seny a fer camí.

El millor del millor:  Sentir vibrar els sentits d'aquesta natura salvatge..... Les Guilleries.
I el caliu del Restaurant El Cor de les Guilleries.

El pitjor: Veure el bosc a dia 18 de març 2012, molt, molt i molt sec. La primavera entrara aviat i amb molta set. Esperem que plogui.

Pendent: Amb aquest entrenament hem fet de La Cellera a Coll de Nafré els que seran  primers Kms de l'Ultra. I de Coll de Nafré a La Cellera els últims Kms de l'Ultra. Queda pendent d'anar a veure com estan camins i corriols de la 2ª part de l'Ultra, del Coll al Pantà de Sau passant per Can Serrallonga. Per concretar la data, segurament el 21-22 d'abril.