LA VIDA ÉS CURTA, JUGA FORT.
Només pretenc motivar........Com amb la lluita constant i l'inconformisme es pot superar una malaltia òssia, l´osteoporosi, privant-me de córrer i escalar......Es pot reconduir la vida, fent-la diferent, però rica en emocions i plena de somnis. Apuntar-se a tot és superar-se. Anna Paris.

diumenge, 24 de juny de 2012

PETIT ENTRENAMENT A VALLTER 23/06/12.


Pels qui treballem de 8h a 20h de dilluns a divendres i compartim els moments més feliços amb els fills/filles el cap de setmana, fer una gestió del temps per l'entrenament és molt complicat.
Ves per on que aquest dissabte el temps ens ha regalat un "oasi" de quatre hores per fer un entrenament de qualitat.
Decidim anar a Vallter, moure'ns entre els 2.200mts i 2.882mts d'alçada, adaptar el cos a l'alçada i alhora ens omplim una miqueta  de glòbuls vermells. A vista "La Setdellonga" pel proper 1 de juliol, és important.
Amb la Carme hem fet un "entrenillo" clàssic a Vallter, enllaçar el pic de la Dona 2.704 m, pel Coll de Mentet, cap a Bastiments 2.882 m, baixar fins el Coll de la Marrana, assolir el Gra de Fajol i cap al pàrking de les pistes de Vallter.

Que es pot dir d'aquest entorn, la natura de l'alta muntanya a Vallter és un tresor que tenim i cal conservar. El que ens entra per la retina és fantàstic, màgic, salvatge , pur........
Fer un entrenament d'alta muntanya per petit que sigui, és sinònim de qualitat, si a més el fem a l'important serralada del Pirineu que juntament amb els Alps, són les més importants d'Europa, l'entrenament pren una c a t e g o r i a espectacular.


Això sí, per entrenar a alta muntanya, haurem de tindre en compte:

Tindre molt clar l'itinerari que farem i les seves característiques, amb el grau de dificultat.
Conèixer el desnivell, la durada i la dificultat del camí.
L'equipament mínim amb hidratació/farmaciola i gore.
I sobretot conèixer la climatologia. Molt canviant a alta muntanya.

Curiositat/reflexió: 
Voldria fer un petit incís sobre l'evolució del Trailrunning a l'alta muntanya. No deu fer ni cinc anys, pels voltants del 2008 que fer cims de 2.500 a 3.000 mts d'alçada tot corrent/caminant per entrenar, era una cosa estranya de veure pels que feien excursionisme clàssic, veure un "tiu" amb unes vambes, unes malles i samarreta curtes, un bidó d'aigua i un gore lligat a la cintura...... Era una cosa rara, a mi més d'una vegada i amb to irònic, m'havien dit que a on tenia la motxilla i les botes.
Actualment i als mesos de l'estiu on l'activitat s'intensifica, el panorama a canviat i molt, els practicants de l'excursionisme i el Trailrunnig a alta muntanya es poden donar la ma, gairebé m'atreveixo a dir que és al 50%.
Curses  de llarga  distancia al Pirineu més oriental com l'Emona o Bastions han ajudat i molt a l'evolució del  Trailrunning, Trailwalk i CaKo a l'alta muntanya.

Segons Track de Wikiloc surten 11,53 Km amb 970 desnivell positiu.
Segons Garmin surten  11,50 Km amb 1.032 desnivell positiu.


Salut, Feina i Gràcies per fer-hi un cop d'ull.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada