HIDRATACIÓ I ESPORT / MUNTANYA. 09/07/2022.

Estic aturat enmig del camí, (12:00 migdia) miro un cel sense núvols (36°), penetro una vall que bull, tinc la desagradable sensació que ja he passat per aquí, tanco els ulls mentre em regalimen les gotes de suor pels plegs de la pell, em sento perdut, sense aigua, em giro, gairebé perdo l'equilibri i quasi caic… Que "tontu" (penso).


Llavis secs, gust salat, abatut, no tinc aigua, 8 km per l'Av... De sobte escolto el dolç soroll d'un fil d'aigua que brolla molt a prop (estic salvat).... amb la meva parella bevem de genolls com dos éssers primitius. (Retall Ultra 100k Coll de Nargó 2012)

Coll de Nargó 2012

Ara que torna la calor i sol solet, ara que tothom corre o camina, us deixo quatre detalls per evitar deshidratar-nos. Va pels "novatus", i pels veterans també, sí ja sé que ho sabeu tot, però, per si de cas.


L'aigua, les sals durant una activitat a peu els perdem per la suor, pipins.... A més l'aigua també la perdem per la respiració. És un motiu d'abandonament en cursa.

Cadascú és diferent, i mentre uns beuen poca aigua i es deshidraten, d'altres en beuen massa i pot ser un problema. 

D'altres beuen l'aigua correctament però no prenen sals, els equilibris híbrids són fàcils de trencar.


A tenir en Compte:

* Beure poquet i sovint

* Bidons sempre plens d'aigua.

* Mullar les aixelles i l'entrecuix sovint.

* Gorra o buff al cap i mullar de tant en tant.

* Vestir roba lleugera i mullar-la de tant en tant.

Ultra Catllaras

* Per molts pocs Kms que tingui l'activitat porteu aigua a sobre, plis.

* A l'estiu, sortim a fer esport molt d'hora o al final del dia.

* Ens podem deshidratar durant tot l'any, però vigilem entre el Juny i Setembre.

* Durant l'activitat  i davant qualsevol imprevist, estarem tranquils (no suem tant).



Salut, Feina i a Beure Molt!!

P.D: Aquest és un rescat d'un post que cada any penjo al web.

Comentaris

EL MÉS VIST DEL BLOC

SPINE ULTRA 2017 I ELS CATALANS. 05/01/2017.

BOULDER O ESCALADA EN BLOC A LA COSTA BRAVA. ACTUALITZAT. 25/072013.

SEMPREJOVES FENT ESPORT. 1/02/2018.