BALANDRAU PER LA DIRECTA. 05/06/2021.

Ruta: Ctra Central Daió (Queralbs) - Balandrau (Canal) - Pla d'Anyells - Ctra Central Daió.

Segons Garmin Base Camp. Km:16

Desnivell Positiu:1.460  Negatiu: 1.417.
Clima: 19º . Sol, boira, ennuvolat.

Quan el paisatge és immensitat, quan costa respirar aquest preuat oxigen, quan no hi ha rellotge..... Això és vida.

Comencem l'estiu, un tastet d'alta muntanya amb un bocinet d'aquells que t'omplen.

Amb uns assedegats de muntanya no anem més de pressa ni més lents, anem millor, sense dorsal.

El Balandrau de 2.548m, és un cim prestigiós de formes arrodonides i dolces, amb fama de ser una ascensió familiar i fàcil pel vessant de l'alta Vall del Ter.

Però el que molt poca gent coneix és l'ascensió per l'espectacular, vertical, salvatge i extrema canal que per un estimball de roques s'aboca sobre les gorges del Freser.

Som uns privilegiats de poder gaudir d'una ruta alpina, amb una vertical d'anar a quatre grapes de 800 m positius.

FULL DE RUTA:

Primer de tot i el més important, anem a posar gasolina de la bona al BAR GUSSI .

Sortim de Daió per corriol pedregós i resseguint el riu. Anem pujant per un bosc dens, gaudint  d'aquesta meravella natural que són les Gorges del Freser.

Deixem el bosc i travessem el riu amb la visió de l'arquitectura natural de les Roques de Totlomon i el Torreneules. Mentre ja veiem  els vessants del Balandrau.

De seguida trobem unes marques vermelles a la dreta que ens indiquen la pujada per la canal.

La pujada ha estat dura, intensa i sense treva.

Assolim el cim i baixem per l'Atalaiador i Pla dels Anyells.

* S'ha d'estar preparat fisicament per fer aquesta ruta. Dificultat alta. Evitar d'anar-hi amb clima advers.

El Millor:
La Cervesa en acabar i una gent amb qui anem "d'Estrankis".

Salut, Feina i Felicitat !!!!