HIDRATACIÓ I CÓRRER PER MUNTANYA. 24/06/2019

Decideixo fer un puja i baixa..... No, el de Begur, no... Els que som "antisocials" no ens agraden les aglomeracions.



Tot i així, m'acompanyen la Maga i en Mikel, i tot i així, el nostre puja i baixa particular al Puig Estela des de Camprodon hi coincidim amb els amics de Klassmark que hi fan el  Trail Ulldeter.



33° de temperatura, portem 5 Kms i ens anem aturant per deixar pas als corred@rs de la cursa, alguns s'aturen i em demanen gairebé de genolls un glop d'aigua del meu bidó. 


Però, com es pot fer una cursa a l'estiu amb 33° i sense portar un xic d'aigua a sobre (Tot i que és material obligatori 1/2l d'aigua).... Que esteu sonats o què?
No pretenc donar consells a ningú, per això ja hi ha els especialistes.

Però, us deixo la meva visió particular de com prevenir la deshidratació.



L'aigua, les sals durant una activitat a peu els perdem per la suor, pipins.... A més l'aigua també la perdem per la respiració. És un motiu d'abandonament.


Cadascú és diferent, i mentre uns beuen poca aigua i es deshidraten, d'altres en beuen massa i pot ser un problema. 

D'altres beuen l'aigua correctament però no prenen sals, els equilibris híbrids són fàcils de trencar.


Ara que ve l'estiu, calor i sol solet, ara que tothom corre o camina, us deixo quatre detalls per evitar deshidratar-nos. Va pels "novatus", i pels veterans també, sí ja sé que ho sabeu tot, però, per si de cas:

* Beure poquet i sovint

* Bidons sempre plens d'aigua.

* Mullar les aixelles i l'entrecuix sovint.


* Gorra o buff al cap i mullar de tant en tant.

* Vestir roba lleugera i mullar-la de tant en tant.

* Per molts pocs Kms que tingui l'activitat porteu aigua a sobre, plis.


* I es clar, prendre SALS o SAL.

Puig Estela

La Millor Hidratació!!

Salut, Feina i a Beure Molt !!!!

Comentaris

EL MÉS VIST DEL BLOC

SPINE ULTRA 2017 I ELS CATALANS. 05/01/2017.

MARATÓ DE L'ARDENYA 2016. FOTOS D'UN VOLUNTARI. 10/12/2016.

SEMPREJOVES FENT ESPORT. 1/02/2018.