EL FAR. "TRAIL- EXPRESS". 15/02/2015.

El Pasteral - St.Marti Sacalm - El Far - St. Marti Sacalm - Susqueda.
Kms: 25,8. Desnivell +: 1.275..Desnivell -: 1259.
Temps Total: 5:15 h.. Temps Mov: 4:26 h.

En el món del Trail per muntanya hi ha una raça de gent que són grans coneixedors d'un territori, enamorats de la seva terra. Són una barreja d'exploradors, aventurers, que sempre tenen un camí, una cova, un bosc per descobrir..... L'Enric "El comandant" és un d'aquests. De sang calenta amic del sol i la calor..... Com les serps.

Amb la Carme i l'Enric

Amb la Carme intentem trobar un camí de tornada per a la propera UT Guilleries Collsacabra del 21 de març. L'Enric coneixedor experimentat de la zona no dubte en fer-nos de "pathfinder", tot i ser un dia fred d'hivern.
Tornem a trepitjar una zona que ens convida a respirar un temps passat i antic sense anar gaire lluny...Lloret Salvatge i la Cinglera del Far.

Ruta:
Ens acostem amb el cotxe per  la carretera del Pasteral a Susqueda, desprès d'una explotació d'àrids agafem una pista que ens portarà fins al punt d'inicí.
Sortim d'un corriol que passa a prop de l'església de St. Agustí.
Ens enfilem per corriol vertical fent una visita a una antiga mina. L'entorn és d'una bellesa extrema. Blocs de pedra, un sotabosc abrupte i molt humit.

De Coll de Bou arribem a St. Marti Sacalm per pista. Davant nostre tenim la proa d'un Titànic natural.... És el Far. Anem a buscar la Cinglera per la pista del costat esquerre, com si anéssim al Castell de Fornils. Al cap d'una estona prenem un corriol que s'enfila gairebé grimpant fins dalt.
Resseguim la cinglera fins al Far amb algun tram aeri. Un privilegi gaudir d'aquesta balconada cap a totes bandes.

FOTOS:

Toca baixar, petit tram d'asfalt fins a agafar el corriol (camí curt) GR83 amb forta baixada fins a St. Martí Sacalm.
Anem a buscar Susqueda i el restaurant la Codina seguint marques grogues fins a una corva molt tancada (tram a estones d'asfalt). Descobrim a la l'esquerre i gaudim de la bellesa del camí que buscàvem. Final de la ruta.

A tenir en compte:
* La ruta no és circular, s'ha de fer combinació de cotxes, un a l'inici, el Pasteral i l'altre a Susqueda, l'arribada.
* Hi ha punts d'aigua al Far i a St. Martí.

El millor:
La complicitat d'un guia com l'Enric i la cervesa al voltant d'una taula.
El privilegi de passar per llocs poc coneguts i d'una bellesa natural impressionant. Tot resseguint un itinerari per camins de carro poc fressats  que s'enfilen en una vertical.
Trobar-nos amb dos "MaKines de travessa muntanyes", en J.C. i l'Esteve.
Salut, Feina i Gràcies per Fer-hi un Cop d'ull.