OLLA DE NÚRIA. 07/07/2012.

Haver participat i ser finisher en una Ultra Trail  de 8.000 metres de desnivell positiu i 106 Kms......O el que és el mateix L'EMMONA, és un motiu prou immens per cel.lebrar-ho. En Lluís Tuneu i Ultraquim varen aconseguir aquest impressionant i merescut repte amb 33h 38´.
Per tant toca anar a dinar. Tot un privilegi ser un convidat d'uns grans amics.
La proposta per cel.lebrar-ho és anar a Núria...... Però es clar, no és tan fàcil. El dinar ens l'hem de guanyar i no si val agafar el tren cremallera, seria la via més ràpida. Tal com si fos una mitja marató d'alta muntanya o una quarta part de l'Emmona es decideix anar a Núria des de Fontalba. Hem fet la clàssica de les clàssiques de la Vall..... L'Olla de Núria.
No m'ha agradat..... m'ha encantat.

L'itinerari:  Fer 8 cims de gairebé 3.000mts d'alçada en una matinal.... és un luxe, és espectacular i al Ripollès.
A les 6h del matí ens trobem la Mª Carme Tuneu, Lluís Tuneu, en Lluís Pratdesaba i el Bitxo, en Joaquim a última hora no ha pogut vindre.
Sortím de Fontalba, una de les entradas a peu de la Vall, enfilem cap al mític Puigmal (2.910), com sempre amb un fort vent de benvinguda. Anem carenant i assolint cims...... Puigmal Petit (2.848), Pic Finestrelles (2.829), Pic d'Eina (2.786), Pic de Noufonts (2.861), Pic de Noucreus (2.799), Pic de la Fossa del Gegant (2.801), Pic de l'Àliga (2.428). Arribem a Núria i la millor manera de gaudir de la caminada, al voltant d'una taula i amb la millor companya. Només ens queda desfer el camí de Núria a Fontalba, uns 6 quilòmetres, que no surten al track.

Cal dir que hi ha dues maneres de fer l'Olla, una és pujant i baixant cada un dels seus cims i l'altre és "retallant" i carenant una mica per sota. Amb en Lluís Tuneu la paraula "retallar i no fer cim" no existeix al seu vocabulari.... Per tant el que escriu ha hagut de pujar / baixar i seguir les instruccions del "guia"....MKtxis l'Olla!!.
Una vegada més .... Gràcies Bitxo, M.Carme i LLuisos.

Per cert, el proper diumenge dia 15 de juliol  tindrà lloc la VI edició de la Cursa de l'Olla Vall de Núria.

Sensacions: Fer l'imponent circ de muntanyes que envolten el Santuari de Núria és una experiència molt autèntica, a més et dóna una sensació de seguretat increïble, doncs en tot moment tens el santuari a la vista.
Per a mi la muntanya és la llibertad, no hi ha regles.
Fer  esports de muntanya als Pirineus es un petit gran luxe.... Els Pirineus són unes de les muntanyes més belles del món i on pots....... Viure la vida.

CRÒNICA AMIGA: 4 Potes.

TRACK on  falten 6 Km de tornada de Núria a Fontalba.

Salut, Feina i Gràcies per la visita.