MANIES I SUPERSTICIONS en curses, ultrafons..... 12+1/11/2011

Sempre em recordo de què quan era petit, entrant a dins el cotxe amb les meves tietes, abans de posar-nos en marxa, es feien el senyal de la creu..... Manies o supersticions?

És com si aquesta creença en alguna cosa que no podem veure ( però amb un poder sobre nosaltres) pensem que ens donara bona sort o malastrugança, depenent de l'acció que realitzem, i llavors ens marca uns hàbits en la nostra manera d'actuar.


Dia 12+1

De totes les cultures hem heretat supersticions, sobretot dels grecs i romans. Teofrast al segle IV aC ja va escriure un llibre sobre les manies de l'època.


Personalment no tinc massa manies, però sí alguna de positiva com ara "tocar una ferradura", "tocar fusta"..... De negatives, doncs el número 13,  potser perquè vinc del món del motor, i aquest dígit  en moltes competicions de cotxes no hi és.


Hi ha una marca italiana (Ferrari) de cotxes que va fabricar una sèrie especial de 22 cotxes, i del número 12 salta al 14, el cotxe nº 13 no hi és. A molts hospitals i edificis no existeix aquest número.
Tot i així no em considero un "TrisKadeKafobic" fòbia al número en concret, tot queda en fer riure als amics.


La Ferradura

Curiositat: Estant inscrit en una cursa de 200 Kms, la suma dels 4 números del meu dorsal sumaven tretze, una setmana abans de la cursa vaig tenir uns forts dolors a l'esquena.El dia de la cursa, em vaig quedar a 20 kms de l'arribada, va ser l'inici de la malaltia que ara estic lluitant....... Crec que les coses passen perquè han de passar i un dígit no deixa de ser un número més.


Vambes grogues
Diuen que el cervell humà funciona de forma supersticiosa. 
Segur que tots tenim alguna petita mania positiva/negativa a l'hora de fer una cursa. Com:
.
* Tens un buff especial?

* Quan donen la sortida, surts amb el peu dret?

* Un penjoll, braçalet, amulet especial que sempre portes a sobre?

* Passes per sota d'una escala?

* "Toques fusta"?

* T'anirà malament la cursa si se't creua un gat negre?

* Evites el color groc?

* Unes tisores obertes a la taula d'inscrpcions... les tanques?

* Portes una samarreta del revés?

* Toques les cintes del recorregut dos cops?

* Correries amb el dorsal nº 13 ?

*No acabaríem mai de tantes que n'hi ha.

Per acabar dir que si en una marxa o cursa em donen el dorsal 13, en un dia 13, i es creua un gat negre davant d'un cotxe groc...... Intentaré canviar de dorsal, em tiraré sal...... I desprès potser hi participaré, ja ja ja ja!!

Us convido a dir si teniu alguna superstició/mania i el perquè, a l'apartat de comentaris.
Salut i Feina.

Us deixo amb un vídeo de la pel.licula "Mejor Imposible" amb en Jack Nicholson carregat de manies.



Salut i Feina.

Comentaris

  1. Pos ara no em ve al cap mania. Ara bé, segur que en Genís te'n diria unes quantes de manies meves, jejeje El que sí que et puc dir és que adoro el color groc, un dia has de venir a casa a veure els meus sostres, si t'atreveixes, és clar.

    ResponElimina
  2. Amb en Genís em de quedar un dia per anar a pendre una cervesa i explicar-nos les nostres manies, i tant que si!!....I gracies Genís per l'avituallament pasat per aigua del diumenge.
    I tinc que averiguar quin remei hi ha per entrar en una casa amb els sostres grocs Jaja ja ja!!!!

    ResponElimina
  3. De manies tipus superstició cap, m'agraden els gats negres, no tanco les tisores, faig curses amb el dorsal 13, passo per sota escales, si trenco un mirall, l'únic que em fa és mandra recollir-lo, el groc m'agrada, tinc un amic, que si que en té alguna o totes, ara no ho recordo........

    ResponElimina
  4. Sempre que em pasa un gat negre per devant em tiro sali també porto unes pulseres que em donen seguretat

    ResponElimina
  5. Quim, que valent corre amb el dorsal 13,jejeje, pero vigila amb el teu amic que tot s'enganxa, ay!ay! ay!.
    Maria.... Ay aquets gats negres que surten de tot arreu eh!! Sort de les pulseres.
    Una abraçada per a tots dos.

    ResponElimina
  6. Ai maniàtics, tots tenim una o altre manía que en ocasions es converteix en obligació, tarannà, hàbit,.... Si el nostre cervell es reconforta sense arribar a la paranoia, endavant amb aquestes "manietes". El que importa és tirar endavant, sempre endavant! Dolors.

    ResponElimina
  7. Totalment d'acord Dolors!!
    Amb manies o sense...... Tirar endavant, i tant que si!!
    Una abraçada.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

EL MÉS VIST DEL BLOC

SPINE ULTRA 2017 I ELS CATALANS. 05/01/2017.

BOULDER O ESCALADA EN BLOC A LA COSTA BRAVA. ACTUALITZAT. 25/072013.

SEMPREJOVES FENT ESPORT. 1/02/2018.