LA VIDA ÉS CURTA, JUGA FORT.
Només pretenc motivar........Com amb la lluita constant i l'inconformisme es pot superar una malaltia òssia, l´osteoporosi, privant-me de córrer i escalar......Es pot reconduir la vida, fent-la diferent, però rica en emocions i plena de somnis. Apuntar-se a tot és superar-se. Anna Paris.

dijous, 5 de juny de 2014

QUIXOTE LEGEND ULTRA TRAIL. 1a ETAPA. CRÒNICA. 30 MAIG 2014..

QUIXOTE LEGEND ULTRA. 1a etapa.
Cursa  Trail Runnning per etapes de 3 dies amb 154 Km i 8.220 +.
LLoc: Sierras de Alcaraz i Segura. Albacete. Dies: Del 30 de Maig al 1 de Juny de 2014.
1ª Etapa: Alcaraz – Villaverde de Guadalimar. 47 Km. i 2.400 m.+
Semi- Autosuficiencia amb 2 AV.
Temperatura: De 10º a 24º. Molta calor i humitat.
Temps: *Cris i Jordi Jprix: 7:04h. *Carme i Pere: 8:40h.

Amb la Carme buscaven una experiència que anés més enllà de fer una ultra o una marató de muntanya, una experiència nova que no haguessis d'entrar en un sorteig o esperar en una llarga llista per poder córrer un dia per muntanya...... res en contra.
Llavors va passar, un dia qualsevol de gener mentre compartíem entrenament amb en Jordi i les vambes no tenien pressa per arribar a casa, els seus ulls van començar a brillar quan va articular la primera paraula.... Quixote.... al final els nostres ulls semblaven diamants, ja la teníem.
Som d'aquella mena de gent que quan passa el tren, s'ha de pujar-hi,  si ens ve de gust i podem, doncs rares vegades passa dos cops.

*1ª Etapa: Alcaraz – Villaverde de Guadalimar. 47 Km. i 2.400 m.+
Dia 29. Pre-Cursa: La Cris, la Carme, en Jordi Jprix i un servidor amb les maletes carregades d'il·lusió, motivació, incertesa, por.... arribem a un lugar de la Mancha de nom Alcaraz, desprès de 8 hores per carretera des de St. Feliu de Guíxols.
Dinem i fem de turistes pels carrers ple de pujades d'un poble que ens prepara la primera sorpresa, l'Arnulfo i en Silvino, els corredors Tarahumara del llibre "Nascuts per córrer", foto i conversa amb els seus managers.
Anem a recollir dorsals, chip, bossa corredor, una bossa molt gran, i cap a la nostra habitació, un poliesportiu amb més de 200 tendes de campanya perfectament alineades.

El brieffing és a l'església i segona sorpresa coneixem la Monica, en Quim i en Marc de la revista Trail, en Jordi els coneix i amb el seu excel·lent carisma de seguida tots connectem. Anem a sopar amb self-service a on l'arròs, la pasta i només aigua i seran presents cada dia.
Anem al gran dormitori abans buit i ara ple de vida, corredors, voluntaris, creu roja.... Una cosa esta clara i és que per anar a dinar, sopar, dutxar, enviar un fax, afaitar.... haurem de fer cua sempre.
Dia 30. Cursa: Ens llevem desprès d'una nit en què ha regnat una "gran simfonia" de ronquets, pets, rots, tic-tic-tic de mobils, atchims, cremalleras!!...... sembla estrany però he dormit.
Esmorzem i cap a la línia de sortida de la plaça, miris on miris estem voltats per l'elit i motors d'alta cilindrada......"Que coi hi fem aqui??". A les 9:00 h del mati i amb la frase "En un lugar de......" sortim la Cris i en Jordi fent equip al igual que la Carme i jo.
Els primers 10 Km són de molta pista i la Carme es comença a ratllar, per sort encarem la primera pujada o pepino fins al primer Av i punt de control (Km18,5) i abans del Pico la Almenara. Fem cim i cap avall per terreny molt i molt tècnic. És la nostra especialitat i "disfrutem" a tope.

Aviat ens podem deixar anar fent CaKo i sense adonar-nos arribem a un embassament per corriols i pista tot compartint Kms amb l' Esther.
Segon Av i punt de control (Km 36) i encarem el segon pepino de 1.750 mts que assolim molt bé tot i la calor barrejada amb molta humitat, mentre anem fent els deures amb les sals i el menjar.

Ara si, baixem primer per terreny tècnic i mes endavant per corriols molt ràpids i divertits. Últims Kms fins a Villaverde de Guadalimar a tope i amb molt bones sensacions.
FOTOS 1a ETAPA:

Ens ha  sorprès molt el recorregut, el marcatge, impossible perdre's, la gran quantitat de voluntaris i protecció civil... impressionant.
Estem molt contents per haver sabut gestionar una etapa sense problemes amb la hidratació, el menjar, molt sencers de cames i amb  dues hores de marge sobre el temps de tall.
La Cris i en Jordi ja han arribat fa estona. Anem a menjar alguna cosa i més tard a la dutxa per desprès anar al riu a recuperar els peus, un regal.

El sopar amb nous amics, mentre es carregen els mòbils i deixem enrere un dia molt calorós. Coneixem en JuanMa de Best-T, i ens regala unes cremes per recuperar.... JuanMa han anat fantàstiques, són miraculoses... Gràcies!!

A dormir que per sort avui és a l'aire lliure i no sentirem tant la "gran simfonia".
Dins la tenda, queda la última rutina, preparar la roba, les barretes, les vambes.... tot a punt per demà, prenem unes natilles recovery de la casa 226ERS, crema recuperadora de Best-T i cap dins el sac que avui farà fred i demà serà l'etapa més durilla.
Equipació: Vambes Hoka Mafate i Kailua. Motxilla/cinturon Salomon i Ultrasphire.
Suplumentació:  Waxy, Recoverys Best-T, 226ERS, Salstick, Barretes Decatlhon. Sticks de Jalea, bocata pernil i formatge.

CRÒNICA RELACIONADA:
 QUIXOTE LEGEND. FOTOS.
QUIXOTE LEGEND ULTRA. 2a ETAPA.
QUIXOTE LEGEND ULTRA 3a ETAPA

TRACK WIKILOC 1a etapa.

Salut, Feina i Gràcies per fer-hi un cop d'ull.