LA VIDA ÉS CURTA, JUGA FORT.
Només pretenc motivar........Com amb la lluita constant i l'inconformisme es pot superar una malaltia òssia, l´osteoporosi, privant-me de córrer i escalar......Es pot reconduir la vida, fent-la diferent del que un voldria, però molt rica en emocions i plena de somnis. Apuntar-se a tot és superar-se. Anna Paris.

diumenge, 19 de maig de 2013

PEUS EN LLARGA DISTÀNCIA.1ªPart. 16/05/13.


En curses de llarga distància, marxes de resistència, curses populars...... Sovint preparem el cos per fer front a alguna d'aquestes proves amb una bona alimentació, un bon entrenament, unes bones vambes..... Però i els peus?? Li donem l'atenció que es mereixen??


Els experts diuen que el cos humà i en concret els peus, està adaptat per fer llargues distàncies a peu cada dia i descalç. És el que fèiem ara fa milers d'anys, córrer o caminar per caçar i no ser caçats..... La nostra genètica i estructura física no ha canviat gaire des de llavors, però sí els nostres hàbits.
Els peus són la part del cos que prenen contacte amb el terra, ens mantenen drets, ens equilibren, ens impulsen i ens posen en moviment per córrer, saltar o caminar.

Foto del bloc Juandescalç

Alguns consells per millorar la salut dels nostres peus:
* Eixugar-los bé després de rentar-los, sobretot la zona entre els dits.

* Hidratar els peus diàriament amb cremes especifiques.

* Fer exercici per millorar la circulació.

* Tallar les ungles correctament, intentant que els talls siguin rectes i evitant formes arrodonides per tal d'evitar que es clavin.

* Fer servir les xancletes sempre que estiguem en dutxes publiques.

* Els mitjons que siguin transpirables o de fibres naturals.

* Una alimentació equilibrada contribuirà a millorar la salut dels teus peus.

* Evitar talons alts i punteres estretes.

* Pels qui viuen arran de mar, un passeig de tant en tant per la platja i descalç.


Curiositats:
* Els tarahumara són "el poble que corre", són una tribu d'atletes que no han deixat de córrer tal i com es feia abans, gairebé descalços. Molt coneguts gràcies al llibre "Nascuts per córrer".
* Una quarta part dels ossos del cos estan als peus.
* També dir que hi ha persones que tot el dia i durant tot l'any van descalços i a tot arreu. Diuen és la seva manera de veure, viure i de ser.

Peu d'un corredor Tarahumara.
Font: Aquest post ha estat possible gràcies a la col.laboració de la Gemma del centre de PODOLOGIA NONA.Que us puc dir de la Gemma..... si els angels tenen mans, aquesta noia és un àngel. La sensació dels peus desprès d'una sessió, és la de ser en "Son Goku" flotant damunt d'un "núvol Kingdom".


Anar al podòleg ha ser part de l'entrenament. Abans, per preparar els peus a un esforç, independentment de la distància/durada i després per ajudar a recuperar la salut dels nostres peus i evitar lesions majors.
Això ens permetrà tenir més opcions d'aconseguir un repte.

CRÒNICA RELACIONADA: AMPOLLES O BUTLLOFES. Prevenció. 

Salut, Feina i Gràcies per fer-hi un cop d'ull.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada