CURSES D'ALTA RESISTÈNCIA (ULTRES) I MENJAR. 04/08/2022.

Les distàncies i desnivells superiors a 160 km i 10.000 de desnivell positius obliguen a les persones a fer esforços durant dies fins i tot setmanes superant els límits de les seves capacitats físiques... i mentals.

Foto X.Social J.Gamito i Niño

I és què l'espècie humana tenim aquesta capacitat innata o esperit de superació que ens permet afrontar tota mena de reptes, entre aquests les curses d'alta resistència o ultra trails.

 


Vet aquí la importància de portar una bona alimentació o el que ara en diuen una bona "higiene de vida".
Moltes vegades veiem corred@rs abandonar una carrera per problemes intestinals (de panxa).

Soc afortunat de conèixer persones que han acabat curses de 300 km 500 km i 1.000k ....

 

Què mengen aquests éssers durant la carrera?

Les Respostes: 

És curiós que molts es "fabriquen" el menjar. 

* Fruits Secs (barreja). 

* Deshidratats, tota classe. 

* Ous bullits. 

* Fuet i Formatge. 

 

 

* Poma, Plàtan, mel i aigua de mar (barreja) 

* Boletes o croquetes amb arròs blanc i salat (barreja). 

* Xocolata tipus M&M (no es desfà amb calor). 

* Entrepans premsats (bimbo) amb guacamole/atun, nutela. 

* Gel o barreta que no us faci mal de panxa. 

* A les bases de vida, menjar de Tot i Més. 

* Aigua amb un xic de suc (barreja).

* I moltes més cosetes.......

A l'hora de menjar en cursa cadascú és diferent, però està clar que ens hem de conèixer per veure que és el que ens va millor pel nostre metabolisme, millor dit, cal escoltar el cos. 

 


I recordar que l'intestí és el segon cervell... a part de digerir, ens regula la gana, la ment, el càrdio, els ossos, les defenses, l'estat d'ànim.....


Bé, espero aquest petit recull d'amics corred@rs sobre què menjar fent curses d'ultraresistencia us serveixi un xic.

Salut, Feina i "Bon Appétit"!! .. I TU QUE MENGES??

Comentaris

EL MÉS VIST DEL BLOC

SPINE ULTRA 2017 I ELS CATALANS. 05/01/2017.

SEMPREJOVES FENT ESPORT. 1/02/2018.

MARATÓ DE L'ARDENYA 2016. FOTOS D'UN VOLUNTARI. 10/12/2016.