PONT DE ROCA DE L'ARDENYA.

Mira que hi ha llocs que es descriuen com encisadors ... Però de ben segur que ben pocs amb tanta raó com el Pont de Roca.

Un pont enclavat en les muralles naturals d'un castell rocallós, pocs llocs tenim tan carregats de misteri, de cultura i alhora desconeguts.



Abans de res, dir que la zona de Roques del Sol, Pont de Roca, Carcaixells, Basarda, són paratges de l'Ardenya molt sensibles, és per això que molts esports estan prohibits o restringits. 



Per exemple, l'escalada crec resta prohibida, i córrer o caminar resta prohibit al seu pas pels Molinets del 15-Gener al 15 de Juny. Hi ha cartells.



El motiu: especies amenaçades, concretament l'àliga cuabarrada.

, dia 16 de Juny..... S'acaba el "confinament" dels Molinets, per tant, tenim dret de pas.



Camino, alguna cosa em distreu dels meus pensaments trencant el silenci del bosc, em segueix el soroll suau d'unes passes, la fressa és discreta.

M'aturo, la fressa és molt a prop.... Uns ulls brillants em vigilen, qui ets? Sembla que no tens por. Ens separen pocs metres, i descobreixo el meu perseguidor.... Una preciosa guilla. 


Ara sóc jo qui et segueix, primer enmig de les bardisses i llavors per un caminet brut amb algun bruc tallat, com si algú hi hagués fet camí... Ella, la guilla, s'atura davant del Pont... de Roca.






Ho sabíeu que a l'Ardenya tenim una guilla, oi? 

No faré una descripció detallada, ni penjaré tracks, per la bellesa de l'entorn i perquè estic, com ho diria, en llibertat vigilada en tema de caminar o córrer.

Crec que hi hauria d'haver un pla de gestiò d'usos, del que es pot fer o no... Per a TOTHOM!! Motos, caçadors, caminadors, escaladors..... Amb la prioritat de respectar l'entorn.




Sí que diré, que l'Albert Gironès, gran conèixedor de la zona i autor de llibres, l'any 2004, ens va donar a conèixer el pont, fins i tot va muntar unes vies de rapel i va arranjar un antic camí "pr" que ens apropava al pont. 
Agraïts per la seva tasca.
 

Sigueu respectuosos amb l'entorn.



Salut, Feina i Gràcies per Llegir

Comentaris

EL MÉS VIST DEL BLOC

SPINE ULTRA 2017 I ELS CATALANS. 05/01/2017.

BOULDER O ESCALADA EN BLOC A LA COSTA BRAVA. ACTUALITZAT. 25/072013.

SEMPREJOVES FENT ESPORT. 1/02/2018.