3a UCGCX. CRÒNICA. 6 i 7 /04/13.

UCGCX 13.
3ª Ediciò. UltraCaKo Guilleries Collsacabra Xtrem.
2 Etapes: 6 i 7 d'abril.
2 Territoris Naturals: Guilleries i Collsacabra.
2 Pantans: Susqueda i Sau.
CaKo. (caminar/trotar/pals)  80 km.

Per estimar un territori, primer l'has de conèixer, i quan l'has conegut un dia decideixes que una cosa tan abrupta i bella com les Guilleries s'ha de donar a conèixer. Crec que això ens passa a tots els que practiquem el córrer i caminar per muntanya i ens coneixem molt bé un territori en concret. Ves per on que moltes curses, ultres i marxes, oficials o pirates han vist la llum gràcies a persones amb aquest instint plural d'aventura.

La 3a edició de la UCGuilleries Collsacabra ha estat com una mena de campus a on es comparteixen experiències, opinions, futurs reptes, material..... i  fent el que ens agrada.
Aquest any hem pujat el llistó, allargant el recorregut amb 80 Km, enllaçant les Guilleries i el Collsacabra i amb dues etapes. El resultat ha estat sorprenentment positiu. Una fase beta amb poqueta gent de cara potser,  a fer-ho més gran en un futur..... però això vol dir molta feina i ja veure'm.

TRACK UCGCX 13.

La Ruta per llocs:
1a etapa 6 d'abril, 52 K. Un dia de riguros hivern que no vol deixar sortir els colors de la primavera.
La Cellera de Ter  - Puigdefrou - St. Gregori : 7: 00 del mati, sortim i ens enfilem amb fort desnivell per corriol en línia recta fins a Puig d'Afrou (843 m), l'esforç queda sobradament recompensat per les sorprenents panoràmiques d'aquest puig. Ens enfilem passant per Can Serra fins a St. Gregori (1.090 m), quin espectacle més gran, tot és nevat. Veure els pins Douglas plens de neu ens dóna la sensació d'estar en un altre lloc, en un altre temps...... com a les "Crónicas de Narnia".

St. Gregori - Santuari del Coll - Can Serrallonga - Sau: De St. Gregori baixem per pista fins a Coll de Nafrè i tornem a pujar per corriol fins al Coll a on hi trobem un merescut avituallament, gràcies a la Pili i l'Ernest. Des d'aquí veiem la cinglera del Collsacabra, el nostre destí en unes hores.
9,5 Km del Coll fins a Can Serrallonga per sender GR, fem una parada al Mas del mític bandoler. És desconcertant l'estat ruïnós del Mas, hauria de ser un reclam de la nostre història.  12 Km de pista pura i dura i arribem fins a Sau. En Genís ens ha fet el dinar, arròs, formatge, iogurt de bufalà.......
Can Serrallonga
Sau - Tavertet - St. Joan de Fàbregues: Travessem el pantà de Sau i entrem al Collsacabra amb fort desnivell fins a Tavertet  i amb unes vistes espectaculars. Baixem a mitja cinglera i per corriol molt abrupte passem per l'impressionant sal de l'Avenc ple d'aigua, només ens queda el final d'etapa fins a St. Joan de Fàbregues. Sopem i passem la nit, la sensació és la d'estar allunyat d'aquest món.
La Rectoria de St. Joan de Fabregues gestionat per l'Eva i en Lorenzo és un lloc superrecomanable.
St. Joan de Fàbregues
2a etapa 7 d'abril, 27 Km.
St. Joan de Fàbregues - el Far - St. Mati Sacalm - La Cellera d Ter.
Al grup s'hi afegeixen la Fina, Magali i en Joan. Sortim i creuem a "trancas i barrancas" dos salts d'aigua amb un fort cabdal d'aigua, l'un l'espectacular Salt de Sallent. Anem resseguint tota l'impressionant cinglera i en tot moment veiem cap on anem i d'on venim.
Arribem al Far. Un balcó natural cap a totes bandes.Ens avituallem.
Baixem per un corriol amb fort pendent i alhora d'una gran bellesa que ens porta fins a St. Martí Sacalm.
Anem a buscar el Castell d'Estela i torre St. Silvestre, miradors privilegiats. Cap avall amb fort pendent,  fins arribar al carril bici o via verda que ens portarà fins a La Cellera de Ter.

CRÒNICA RELACIONADA: UCGCX13 FOTOS I TRACKS.
CRÒNIQUES AMIGUES: ULTRAQUIM UCGX13
                                            CREMANT POTA
                                            4 POTES

Gràcies una vegada més: Mª Carme, Magali, Carme, Fina, Pili, Ernest,  Genís, Lluis, Sando, Enric, Ultraquim, Jordi, Joan..... per fer-ho possible.

Homenatge: Amb aquesta ultramarxa hem pretès fer un petit homenatge a dos personatges que van deixar la seva empremta a Guilleries. En Joan de Serrallonga, un dels bandolers més coneguts de Catalunya i una llegenda ben viva. I homenatge a Juli Serra tinent de l'exèrcit, a qui l'abril de 1890 li varen encarregar de fer un plànol detallat de les Guilleries, publicant un llibre i lamines de les peripècies viscudes del dia a dia enmig del bosc guillerenc. Un home que es va enamorar d'aquesta terra.

P.D:  Amb la Carme portem 250 km en 3 caps de setmana consecutius, toca descansar. De vegades penso en el que seria capaç de fer, si no estigués atrapat dins un cos malalt.....

Salut, Feina i Gràcies per fer-hi un cop d'ull.

1. I tant que ens hi hem d'apuntar, s'ha de provar a veure que surt, però ja arribara el moment, que si fa por i molt de respecte, per`jo crec que serem prou capaços de intentar-ho!!!!!!, bonissimaaa cronica, i millor cap de setmana, gràcies novament a tú Perico i a tota la companyia.