PIC DE LA DONA-BACIVERS-BASTIMENTS

31/jiliol/2011. Tornar als orígens. A casa tots ens hem iniciat en alta muntanya,  fent els Pirineus més orientals, sempre de la mà experta  de la Pili, i més concretament una de les excursions de iniciació per a nens de 6 a 14 anys i per a no tant nens es fer el Pic de la Dona 2.704 m o Bastiments 2.883 m(la muntanya més alta de la regió) o Bacivers 2.845m.

Diumenge la Marta, la Pili, la Maria(13y), la Laura (9y), la Carme, l´Angel, l´Ernest i jo, varem enllaçar aquests tres cims que s´acosten als 3.000m, i que ens varen permetre gaudir intensament d´un perfil suau, amb cims arrodonits, camins molt ben fressats i amb unes vistes excepcionals cap a totes bandes, superant això si, un desnivell important.

Sortim de les pistes de Vallter 2000 i anem a buscar amb pendent constant la Portella de Mentet, hi trobem una "muga" que ens separa la França dels Països Catalans, girem a l´esquerra en sentit nord-oest fins a trobar la carena  i el cim ampli i  pedregós del Pic de la Dona.

Pic de la Dona
Davant nostre tenim el proper objectiu Bastiments, arribats al Coll de la Geganta, l´Ernest pregunta qui el vol acompanyar a fer el Bacivers, a la Carme i a mi els ulls ens brillen i el cor s´accelera, estàvem esperant aquest moment, i com uns nens petits darrera el profe, el seguim, el grup es parteix per retrobar-nos a Bastiments,quina volta mes guapa.

Bacivers es un cim oblidat, però que quan el fas et recompensa sobradament, de Bastiments baixem per el Coll de la Geganta  fins a les pistes de Vallter.

El dia assolellat, amb  estones de núvols, temperatura agradable.Es curiós que tant a Pic de la Dona com a Bacivers no ens em trobat ningú, si a Bastiments i Coll de la Geganta. També hem vist ovelles, vaques, voltors,  flors d´alta muntanya......Tresors en el seu estat salvatge i pur.
Recorregut de 6h.

També ha estat un d´aquells dies en que la "peque" i jo em superat les nostres pors, la Laura te molta por als núvols, doncs be, avui fins i tot els ha pogut tocar, gracies a la complicitat de l´Ernest. I jo la por a tornar pujar una muntanya, doncs n´hem fet tres.

La Laura i l´Ernest

Hem gaudit amb família de moments extraordinaris, tot un luxe compartir aquest dia amb vosaltres: Pili, Marta, Àngel i Ernest.Gracies.

Salut i molta Feina.

1. Ostres! jo dijous vaig estar per aquestes terres! ja et dic jo que algun dia ens creuarem! em falta el Bacivers, tot i que no crec que tardi en caure..! molt bona excursió si senyor! a veure que et sembla l'última que he fet, que segur que tu ja te l'has papejada més d'una vegada, l'he penjat fa poques hores. SALUT!

2. I tant que ens creuarem algun dia, llavors sera qüestio de no passa de llarg je je!! Doncs molt guapa i llarga la última excursioneta que has fet, casualitats; tenim previst fer Nuria-Refugi Coma de Vaca- Nuria.
    Ens veiem, Salut Molta.

3. Ostres! per on la fareu? per noucreus, coll de torreneules o camí dels enginyers? jo agafaria aquesta última, és impresionant..!

4. Casi, casi que té tots els numeros per fer-la per camí dels enginyers, una mica per la teva culpa....per la magnifica descripció que fas en un post molt xulo, no ho se....hi han moltes posibilitats,deiem de fer-la al reves, comença del famós revolt de Queralbs.
    De tota manera ara hi han moltes coses per fer i tot no pot ser, pero que la farem....i tant que la farem!!! i amb les peques!!!