I PASSAFRED DE BLANES 01/12/2010

Abans de res, felicitar el Centre Excursionista de Blanes per deixar-nos gaudir d´aquest magnific recorregut , en el que no et podies perdre , doncs desprès de passar un senyal, ja veies l´altre, els avituallaments molt espléndits i els seus voluntaris "maitres" d´hotel de 5 *****, Gràcies.
L´excusa perfecte per anar a dinar  amb els col.legas de curses i famila aquest diumenge, era anar al Passafred de Blanes, i realment sí varem passar fred, però nomes fins a les 8h, en que donaven el tret de sortida.

En Bernat, Andreu, Quim i Sergi la fan corrent, i la Maria, la Vanessa, la Carme i jo caminant.
El recorregut basicament puges i baixes a tres turons, el primer el Turó del Vilar, fins aquí el gruix dels corredors ja no es veien, i els caminadors ens començàvem a estirar,  més endavant el camí es partia en dos , un pels que feien 23Km i d´altres 12Km, nosaltres fem la llarga.

De seguida  ens trobem el 1e avituallament, i aquí decideixo anar a un ritme més fort, vaig seguint a uns cent metres davant meu un caminador, que va molt fort, mentre pugem el 2ºn Turó del Pi Gros, costa seguir-lo, i així arribem al 2º AV, 14Km, fent com un llaç per visitar el Poblat Ibèric de Monbarbat, ja encarant l´ultim Turo d´en Gall, i tot fent l´ultima pujada d´uns 200mts, apretó el boto ON del turbo i en plan "Cako",  ja sols resta la baixada, que comparteixo amb en Joan un caminador que ha vingut del Solsonès, més de 140Km per vindre a fer una caminada a Blanes , tot un luxe.

Esmorçar , retrobament amb els amics corredors, la Laura i la Merit que ens han esperat, i de seguida arriben la Maria, Vanessa i Carme molt contentes. Felicitats Vanessa pels teus primers 23Kms sense parar.

El recorregut ens ha agradat molt, tot i que passem molt de rato per pista, però gaudint enterament del bosc mediterrani tal com diu el treballat full de ruta: Aquest paisatge que ens envolta està format per arbres, arbustos alts, baixos, lianes i mates.,:pi pinyer,pi blanc,alzina, alzina surera,cirerer d´arboç,bruc, marfull,romaní, i farigola.
La fitxa tècnica: 23Km, amb uns 750mts desnivell + i el temps empleat de 4h 5minuts.Temperatura freda i sense ploure.

Desprès de menjar dues llesques de pa amb dues botifarres tocava anar a dinar al Sorrall de Blanes,amb uns amics molt humils, però cuidado!! que un d'ells aquest any ha fet 5 proves de 100 o mes de 100Km, l´altre que s´en va a Sables, l´altre que tot es a partir de 40Km, qui ho hagués dit, ara fa 1 any i mig eh!!
SALUT I FEINA.
(Des de fa una setmana que l´osteoporosi esta guanyant el pols que tenim, alguna cosa no devia fer bé, cosa que fa plantejar- me els objectius que tenia més propers).

1. No me'n vaig enterar d'aquesta! jo estava a la matagalls granollers, espero poder fer-la l'any que ve, bona crònica!

2. http://perepeterpan.blogspot.co2 de desembre del 2010, a les 21:20

Gracies Enric,I´am sorry per el meu catala escrit, pero es lo que hay!, doncs si mires al Ropits. com, no se si el coneixes, es un calendari de curses, marxes, travesses, molt complert.