LA VIDA ÉS CURTA, JUGA FORT.
Només pretenc motivar........Com amb la lluita constant i l'inconformisme es pot superar una malaltia òssia, l´osteoporosi, privant-me de córrer i escalar......Es pot reconduir la vida, fent-la diferent, però rica en emocions i plena de somnis. Apuntar-se a tot és superar-se. Anna Paris.

dimecres, 13 d’abril de 2016

TRAILWALKER. OLOT - ST.FELIU DE GUÍXOLS. COM ACONSEGUIR-HO. 12/04/2016.

OLOT - ST. FELIU DE GUÍXOLS A PEU.
Post dedicat pels que feu la Trailwalker.

Ja ho teniu aquí, no hi ha marxa enrere, 100Km.... Quins nervis, ehh!!

Foto Intermon Oxfam

M'atreveixo a suggerir o orientar a tots aquells que el dia "D" estareu a la linia de sortida de la Trailwalker, i que encara teniu dubtes de si aconseguireu arribar a St. Feliu de Guíxols.... Per favor, no en tingueu cap de dubte, segur que hi arribareu.

No em considero un expert en fer 100 K o més, ni he fet mai la Trailwalker (si de voluntari). Però molt abans que aquesta prova existís, un servidor ja havia fet la via verda Olot- St. Feliu més d'un cop i d'una tirada.


Més encara, al costat de la Carme i l'Ultraquim l'any 2012 varem fer la via verda Ripoll- Olot- St. Feliu,  140 Km d'una tirada.

* Com afrontar una TRAILWALKER  entre 20 i 25 hores *

Entrenament:
Ja està fet, no cal donar-hi més voltes, si hem fet més o menys.... Hi haurà qui ha fet un pla d'entrenament super estricte, amb un "personal training" i dietista. D'altres en canvi, hauran fet entrenaments anàrquics tot escoltant el cos.



Però tot i que tots som diferents en alguna o moltes coses, en el bàsic som iguals. Així, si hem aconseguit trobar l'equilibri a l'hora de fer volum, intensitat, descans i menjar, adaptant el cos i ment a cada necessitat, sense arribar al temut sobre-entrenament / lesió, serem els reis del mambo.

Equip:
Una famosa frase ho diu tot: Si vols córrer ràpid, corre sol, Si vols córrer lluny, corre amb amics.
Durant la cursa s'ha de parlar i expressar les sensacions, preocupacions, emocions..... Sempre.
Formes part d'un equip i l'equip forma part teva.



Primer és la salut. Un mal de panxa, una "pájara", un mal dia el podem tenir tots. I no "fallem" a ningú si no podem tirar del carro. No cal fer-nos el o la "machote" per acabar dins d'una ambulància.
En les adversitats sabreu si sou un equip de debò.

DIA DE LA CURSA: 

Sortida, és important acabar. Caminar o córrer de la manera més relaxant. Mirant el rellotge només per les pautes de beure.
Per estrany que sembli, caminar a l'inici vol dir arribar corrent. I córrer a l'inici vol dir arribar arrossegat com un cadàver.

Parades Importants:
Hostalets d'en Bas.
St. feliu de Pallerols.
La Cellera de Ter ( La més important)
Bescano
Girona
Llambilles
Cassa de la Selva.
Llagostera.



Els peus ben "engrassats". Fer un cop d'ull a:  Ampolles o Butllofes Prevenció. 
Amb les vambes de sempre. Mai estrenarem ni vambes ni mitjons el dia "D".

Si fa calor. Roba còmode i fresca. Una gorra, un buff, ulleres, crema solar i aigua pel clatell de tant en tant.

Dormir.  La clau de l'èxit està en descansar, i o dormir el màxim possible la setmana prèvia a la cursa.

La hidratació, intentarem no descuidar-la. Seguirem els nostres hàbits a l'hora de beure i prendre sals. Si fa calor, serem més estrictes a l'hora d'hidratar-nos.

El terreny, és pla i de baixada, pot semblar fàcil... No ho és. El moviment repetitiu i constant provoca carreges i desgast en el treball muscular i articular. Els pals ens ajudaran.

Duresa mental. A partir del Km ..... es tira de cap.Cadascú té el seu Km, sempre arriba.
Personalment crec que hi ha dos trams durs pel "cocu". De Les Planes a Amer i de Cassa de la Selva a Llagostera.



Arribada..... Triomfal, abraçades, petons i plorar molt de plorar!!




Buenu!! A TOTS els Trailwalkers, en especial als "Ganxons". Molta sort i a disfrutar de Tot !!!
 

Tranquil.litat, els nervis desapareixen quan fas el primer pas.

Espero us serveixi d'ajuda. 

Salut, Feina iGràcies per fer.hi un cop d'ull.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada