LA VIDA ÉS CURTA, JUGA FORT.
Només pretenc motivar........Com amb la lluita constant i l'inconformisme es pot superar una malaltia òssia, l´osteoporosi, privant-me de córrer i escalar......Es pot reconduir la vida, fent-la diferent, però rica en emocions i plena de somnis. Apuntar-se a tot és superar-se. Anna Paris.

dissabte, 20 de setembre de 2014

EL MAGNESI I L'ULTRADISTÀNCIA.18/09/2014.

Vaig sentir a parlar del magnesi per primera vegada en una ultratrail ara fa quatre anys. Un corredor m'ho va recomanar. Ara quan en una conversa surt la paraula magnesi, sempre dic el mateix:  El magnesi a mi m'ha salvat la vida.

Abans de res,  dir que amb aquest post no pretenc donar consells de medicina, això és feina de metges, farmacèutics, especialistes. Però com que pateixo de la falta de calci i magnesi per...... Puc parlar en primera persona sobre aquest mineral tan valuós.

I que hi té a veure el magnesi amb les curses a peu??.. Doncs MOLT.



Els corred@rs que realitzen esforços en una cursa o entrenament ja sigui de 10K, 20K.....o marxes i ultratrails, pateixen carències de magnesi que s'han de saber restaurar per no patir lesions, cansament, estrés.... Si,si,  tot i estar sans i no patir cap malaltia.



Un exemple de falta de magnesi en corred@rs i crec que tothom ens hi hem trobat més d'una vegada:

Una cursa de muntanya. Estic fent una forta pujada i porto 15 Km a les cames. A l'AV no he begut aigua, fa  m o l t a  calor i de fet estic xop de suor.  De sobte els bessons i els quàdriceps em queden bloquejats i fan mal, molt mal. Gairebé no puc ni caminar.....Són les famoses "rampes". 

Possible falta de magnesi / potasi i aigua.


Avantatges del magnesi:

És un mineral molt important que ajuda a l'equilibri i l'absorció d'altres minerals per a la bona salut dels ossos.

És essencial en la formació del col·lagen.

Ens ajuda  a tenir un bon rendiment mental.

Un mineral que ens ajuda a evitar les "rampes" i a superar-les.

On podem trobar el magnesi:

El magnesi el podem trobar en la dieta diària. A més si per motius de feina i esport realitzem grans esforços físics, a partir d'una certa edat pot ser recomanable una petita dosi diària de magnesi.



Aliments: Fruits secs, ametlles, nous, avellanes, coco, llegums, verdures, alfals, cacao, peix blau, soja, pipes....

*Els corred@rs de llarga distància normalment portem les sals per la hidratació i el magnesi en stick o capsula per si de cas.

* Buenu i per acabar, espero que aquest post us sigui d'utilitat...... I molt important, és intentar prendre el sol cada dia i fer alguna analítica de tant en tant.

Salut, Feina i Gràcies per fer-hi un cop d'ull.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada