LA VIDA ÉS CURTA, JUGA FORT.
Només pretenc motivar........Com amb la lluita constant i l'inconformisme es pot superar una malaltia òssia, l´osteoporosi, privant-me de córrer i escalar......Es pot reconduir la vida, fent-la diferent, però rica en emocions i plena de somnis.
Apuntar-se a tot és superar-se. Anna Paris.

dijous, 18 de juliol de 2019

L'OLLA PETITA DE VALLTER. 14/07/2019.

Km: 14,77
Desnivell: 1460
Clima: 16 i 24º. Sol i dia molt clar.


Juliol. Migdia. Aigua, freda, un riu, primer els peus, les cames, les mans enlaire, respirem i ens submergim dins l'aigua freda d'un riu a la Vall del Ter.
Acabàvem de fer el que en diuen l'Olla Petita de Vallter.



Passat Setcases en una corba molt tancada, la Maga, la Berta, en Mikel i un servidor segellem el que serà l'inici d'un petit i espectacular recorregut.



Full de Ruta: 

8:00 h del mati. Comencem la ruta a 1570 mts, creuant a l'esquerra el riu Ter i enfilant per la Coma de l'Orri amb un escenari sorprenent per la vegetació, prats herbats amb cavalls i per la solitud d'una vall preciosa.




El paisatge va canviant a mida que anem pujant fins arribar al Coll de Coma de l'Orri 2.498 mts.


Per fort pendent assolim el primer cim, el Gra de Fajol 2.708 mts.



Baixem per blocs de pedra  fins al Coll de la Marrana 2.529  i amb ziga-zaga enfilem el segon cim, el Bastiments 2.882 mts. Envoltats de gent i sobre un dels cims més alts de la regió,  esmorcem.



Ara si tot és baixada, més de 1000 mts de desnivell negatiu passant pel Coll de la Geganta 2.611 mts i Vallter 2.000 fins arribar a la corba del Plans de la Molina i punt d'inici.

Fins aquí l'Olla petita. Per fer l'Olla Gran de Vallter, cal afegir els Bacivers i el Pic de la Dona i Coll de Mentet.



Fent l'Olla Petita aconsegueixes fer el que es diu com un "TaTo". Aixó és quan els primers digits del desnivell + coincideixen amb els primers digits dels Kms.



TRACK WIKILOC



EL MILLOR DE LA RUTA... LA CERVESA

Salut, Feina i Gràcies per Entrar !!!!

dijous, 11 de juliol de 2019

CRONO PUIG MATXACUCA: CIMS DE L'ARDENYA. 8/7/2019.

Dia i hora: 8 de Juliol de 2019. a les 20:00h.
Inscrits: 16. Preu: Gratuït.

Kms: 6Desnivell +: 350.
Modalitat: Crono Trail.
Amb el suport de  l'A.E. Matxacuca.




Les carreres més extraordinàries d'en Killian Jornet les fa al costat de poquets corred@rs, mai al costat d'una multitud.



Córrer al costat de 15 grans corredors per fer el cim Matxacuca, ha sigut un privilegi extraordinari.



3a edició dels  4 Cims de l'Ardenya.

Montclar, Puig de les Cols. Matxacuca i Puig Gros. Avui toca el Matxacuca.


CIRCUIT:

En Manel C, un dels seus creadors em va dir: Pere, et sorprendrà.


I..... SÍ, m'ha sorprès, m'ha deixat bocabadat, m'ha encantat.



Una crono d'aquelles de pujar i baixar i tornar a pujar, d'anar de quatre potes, d'iniciaciò als barrancs, de pensar qui collons ha dissenyat aquest circuit per després donar-li les gràcies.



El meu plantejament ha estat fruir de cada segon, cada soroll, de la calor, les olors.... Sense deixar-me contagiar pel ritme frenètic dels altres corredors.

I se m'ha  fet curta i tot, tocant el cim amb la tranquil·litat i felicitat de quan he sortit.



Amb una 1a part molt corredora pel Castell de Solius i les Agulles de Roca Ponça. Una 2a part més salvatge per on viuen els senglars, passant per Can Duran. La 3a part a estones de córrer i amb l'escalada al puig.



El Millor: 

* Les companyes i rivals de viatge, la Maga i la Mònica.


* La Carme tornant a donar guerra.






FELICITATS A TOTS, EN ESPECIAL  A LES NOIES: Carme, Cristina, Magali, Mònica i Paloma.
FOTOS

TRACK WIKILOC Puig Matxacuca


GRÀCIES IOSEBA I J.M. CODINA.

El Puig Gros és el proper cim pel dia.... Més Info a Cims de l'Ardenya.



Salut, Feina i Felicitat !!!!

dimarts, 9 de juliol de 2019

LA SETDELLONGA. FOTOS. 7/7/2019.

Dia i lloc: 7 de Juliol a Vilallonga de Ter.
Distancies: 41 Kms. i 22 Kms. No competitiu. Si Crono.

Meteo: 14º i 26.
 
 
L'amistat s'ha d'alimentar, i els amics, els de veritat, els que fa anys que ho son, els que t'esperen en una cantonada a les 4 o les 5 de la matinada, els que t'han escollit com a "família"... S'han de cuidar "para lo bueno i para lo malo"
 

km 2 de la Setdellonga, el meu amic pren mal en un peu..... Segueix em diu. I li faig cas, burro de mi.
 
I segueixo 2 kms més, però ho tinc molt clar, em retiro amb ell.
 

Amb ganes d'aquesta cursa de poble, d'aquest diamant en brut, amb ganes de Setdellonga, amb ganes que arribi la propera edició, per ser-hi de nou.
 

La vida està plena de casualitats, moments, situacions amb gent que pots escollir com a amics i a l'inrevés. Ens hem d'agafar ben fort a ells, és vital.
 
 
 
 
Content de veure els meus amics: LLuis Tuneu, Gem i Joa, Gabi, Eva i la gent de Vilallonga de Ter, la gent més ben parida del món mundial. 
 
 
 
 
Salut, Feina i Gràcies per Entrar !!!!

dijous, 4 de juliol de 2019

LA SETDELLONGA. PROPOSTA PEL 7/7/ 2019.

La Setdellonga 11a edició. 
Dia i lloc: 7 de Juliol 2019 a Vilallonga de Ter. 
 
Distancies: 42 Kms. i 21 Km. Mitja Muntanya.  
No competitiva. Si amb resultats i crono.
Sortida: A les 7h del matí. Preu 25eu Marató. 20eu Mitja.

https://2.bp.blogspot.com/-2hwGzK_3PQk/Wzooi_d4DPI/AAAAAAAAfRg/apn7yL7u8b8ojv43grSPHV8qae22N-SkQCKgBGAs/s400/DSCN3660.JPG


No sé quants anys porto anant a fer La Setdellonga.... No sé... 50.000 anys.
 
El cert és que cada any quant s'acosta la data de la cursa, tinc la necessitat interior d'anar-hi, i no ho entenc.

https://2.bp.blogspot.com/-ZlyQy4nn72k/WzoXz4YQCsI/AAAAAAAAfRI/jwhWuLjdIRwwIesLuKm_Liew11Yejnd2gCLcBGAs/s400/2018-07-01Setdellonga-0095.jpg

Que coi té aquest coi de cursa, de poble, d'entorn, de gent, de clima..... Potser la barreja de tot plegat. A veure si aquest diumenge trobo la resposta. 


L'any passat en acabar:
"Gràcies per tornar a venir" em diuen.... Els hi dic que gràcies a vosaltres per l'excel·lent tracte. 
 
Ens tornen a donar les gràcies i ens diuen: Fa dies que us esperem, gairebé s'e m'entelen els ulls.... Amb aquestes paraules com vols que no tornem, "casum l'ostia".
  

https://4.bp.blogspot.com/-C63gU6Ustf0/Wzoq8oMoHfI/AAAAAAAAfSI/-tBY16OlF0UbffoClRozWo-zbzQ-OBNQwCKgBGAs/s1600/DSCN3665.JPG

Si la salut ho permet, intentarem ser-hi. 
Aquesta vegada fent el circuit curt... Pel que sigui.


42K. 2.000+
 
És un circuit 5 estrelles.
Passant per Veinat Vall Vigil,  La Roca, L'Abella, els 2 Tregurà, El Catllar, Llebro i Vilallonga.
 

En ser un circuit en què invertirem de 4 a 9 hores, s'ha de tenir en compte la calor o les tempestes.

TRACK WIKILOC 42K 

22K. 900+
 
Vilallonga, Veïnat Vall Vigil,La Roca, L'Abella i Vilallonga







 


WEB DE LA CURSA I INSCRIPCIONS 

QUE HEM DE FER.... VENIU O QUÉ !!!!
Salut, Feina i Gràcies per Entrar !!!!

dilluns, 24 de juny de 2019

HIDRATACIÓ I CÓRRER PER MUNTANYA. 24/06/2019

Decideixo fer un puja i baixa..... No, el de Begur, no... Els que som "antisocials" no ens agraden les aglomeracions.



Tot i així, m'acompanyen la Maga i en Mikel, i tot i així, el nostre puja i baixa particular al Puig Estela des de Camprodon hi coincidim amb els amics de Klassmark que hi fan el  Trail Ulldeter.



33° de temperatura, portem 5 Kms i ens anem aturant per deixar pas als corred@rs de la cursa, alguns s'aturen i em demanen gairebé de genolls un glop d'aigua del meu bidó. 


Però, com es pot fer una cursa a l'estiu amb 33° i sense portar un xic d'aigua a sobre (Tot i que és material obligatori 1/2l d'aigua).... Que esteu sonats o què?
No pretenc donar consells a ningú, per això ja hi ha els especialistes.

Però, us deixo la meva visió particular de com prevenir la deshidratació.



L'aigua, les sals durant una activitat a peu els perdem per la suor, pipins.... A més l'aigua també la perdem per la respiració. És un motiu d'abandonament.


Cadascú és diferent, i mentre uns beuen poca aigua i es deshidraten, d'altres en beuen massa i pot ser un problema. 

D'altres beuen l'aigua correctament però no prenen sals, els equilibris híbrids són fàcils de trencar.


Ara que ve l'estiu, calor i sol solet, ara que tothom corre o camina, us deixo quatre detalls per evitar deshidratar-nos. Va pels "novatus", i pels veterans també, sí ja sé que ho sabeu tot, però, per si de cas:

* Beure poquet i sovint

* Bidons sempre plens d'aigua.

* Mullar les aixelles i l'entrecuix sovint.


* Gorra o buff al cap i mullar de tant en tant.

* Vestir roba lleugera i mullar-la de tant en tant.

* Per molts pocs Kms que tingui l'activitat porteu aigua a sobre, plis.


* I es clar, prendre SALS o SAL.

Puig Estela

La Millor Hidratació!!

Salut, Feina i a Beure Molt !!!!

dilluns, 17 de juny de 2019

CAIGUDES I CÓRRER PER MUNTANYA.

Si corres per muntanya saps que caure forma part d'aquest esport, fins i tot en Killian cau.



L'èxit en acabar un "entrenu" o una cursa de muntanya, no està en el crono, l'èxit està en acabar sencers i no patir cap caiguda, doncs dilluns gairebé tots hem "d'aixecar la persiana"

La meva frase preferida en acabar és:

No ens hem fet mal.... per tant ha estat un Èxit.




Les conseqüències de caure poden ser des d'una rascada sense més, a una ferida oberta o una fractura.
Sabries el què cal fer? 

Molt important a l'hora de caure, si anem sols o acompanyats. 

Factors que faciliten les caigudes:

 * Les Baixades: Són el 70% de les caigudes, qualsevol baixada és ideal per caure, amb pendent o sense, herba, pedra, fang, neu..
  


* El Terreny: Si és tècnic i molt pedregós, la neu o fullaca amaga molts forats, tot i que les caigudes més tontes són en terreny pla.

 * Altres factors són: Els "putos mòbils", les vambes, el cansament, falta de concentració...



Després d'una caiguda:

El més habitual d'una caiguda és donar-se un cop contra el terra, depenent de la velocitat o el tipus de terreny, el cop serà més o menys fort.

*Braços i cames; les extremitats solen ser les primeres a tocar terra. I podem fer-nos un simple cop, un esquinç, una ferida, o una fractura.

*Tronc; el tòrax, el còccixs, l'esquena, clavícules i costellessón llocs en què els impactes provoquen molt de dolor, de vegades apareixen traumatismes un dia després.



*Cara i cap; Les caigudes en planxa o tipus relliscada de plàtan són molt perilloses. Podem tenir un simple "xixon", ferida o un traumatisme greu. Intentar no marejar-nos i no perdre el coneixement.
A l'Argentina hi ha algunes curses de muntanya en què el casc forma part del material obligatori.

En els 3 casos...Si podem caminar sense dolor o no perdre molta sang o respirar sense dificultat, anirem al lloc més proper per demanar ajuda, i si no, trucarem a emergències.





Tipus de ferida:

* Cop, rascada, no tenen gaires conseqüències, apliquem gel en arribar a casa.

* Tall amb sang, depenen de si el tall és superficial, de vena o arterial, pressionarem ben fort amb la mà o peça de roba i controlar l'hemorràgia. No recomano netejar amb aigua de riu, pels bacteris.



* Esquinç, camines amb dolor i ja està. 

* Fractura, has de parar i no moure't.

Caure Millor:

*Ens protegirem el cap, mentre caiem intentem baixar el cap i posar els braços davant, com un escut.

*En baixades fer servir els pals si no ho veiem clar.

*Hi ha tècniques en caure, intentant girar el cos o rodar.
Braços i cames flexionats, no anar tensos.



Per ACABAR.... 

Porteu un "botiquin" complert a sobre, jo porto cinta americana. 

No anar sols. Feu saber a la familia on aneu. 
Telfs importants: o61....112.

I Sobretot Tranquil·litat... Tranquil·litat absoluta!!


Salut, Feina i No Caiguis !!!!
*Alguna Foto i Video trets de la Xarxa.