LA VIDA ÉS CURTA, JUGA FORT.
Només pretenc motivar........Com amb la lluita constant i l'inconformisme es pot superar una malaltia òssia, l´osteoporosi, privant-me de córrer i escalar......Es pot reconduir la vida, fent-la diferent del que un voldria, però molt rica en emocions i plena de somnis. Apuntar-se a tot és superar-se. Anna Paris.

dilluns, 8 de maig de 2017

SALS I HIDRATACIÓ EN TRAIL I UT. 01/05/2017.

Dia calorós i humit, em passo la mà per la cara i noto la pell salada i rasposa. Veig el dibuix de grans cercles color blanc a la samarreta i malles negres.

Vall de Núria 30K en AutoSuf

Senyals d'alerta, doncs, ens estem deshidratant.

Com sempre, no pretenc donar consells a ningú, per això ja hi ha els dietistes, especialistes i metges.

Però com que he patit i pateixo de vegades per "burro", la falta d'aigua i sals en el cos durant un Trail, Ultra o "Entrenu", us deixo la meva visió particular de com prevenir la deshidratació.

L'Escurço


Tots sabem l'important de prendre aigua durant una activitat a peu, però i les sals?

L'aigua, les sals i electròlits durant un Trail o Ultra els perdem per la suor, pipins i "fax", a més l'aigua també la perdem per la respiració. És un motiu d'abandonament.



La pèrdua serà més ràpida, depenen de més calor, més humitat i més esforç. El cos s'auto equilibra, però de vegades no és suficient i l'hem d'ajudar amb les sals, sodi, electròlits.... Per no patir rampes, "pajaras".

Ultra Catllaras


Alhora cadascú és diferent, i mentre uns beuen poca aigua i es deshidraten, d'altes en beuen massa i pot ser un problema. D'altres beuen l'aigua correctament però no prenen sals, els equilibris híbrids són fàcils de trencar.

SALS QUE FEM SERVIR AMB LA CARME I A TENIR EN COMPTE:



Ara que ve l'estiu, calor i sol solet, ara que tothom corre o camina, us deixo quatre detalls per evitar deshidratar-nos. Va pels "novatus", i pels veterans també, sí ja sé que ho sabeu tot, però, per si de cas.

* Beure poquet i sovint

* Bidons sempre plens d'aigua.

* Mullar les aixelles i l'entrecuix sovint.

De les millors

 * Gorra o buff al cap i mullar de tant en tant.

* Vestir roba lleugera i mullar-la de tant en tant.




* Ens podem deshidratar durant tot l'any, però vigilem entre el Maig i l'Octubre.

* Estar tranquils durant la cursa o "entrenu" i davant qualsevol imprevist (no suem tant).

* En una cursa o marxa mirarem cròniques, sobre els AV, si són complets en liquid, si hi ha fonts..... I si tenim suport extern, tenim el 80% guanyat.

* I es clar, prendre SALS o SAL.


La Millor Hidratació

** Els / Les "models" de les fotos són la Maga, la Carme i en Mikel, ho sento, són els de sempre. I l'Annabel i l'Anna. Si no us agrada alguna foto, la trec.

Sals de: Gfarma Girona
Font i Fotos: Collita propia.

Salut, Feina i Gràcies per Entrar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada