LA VIDA ÉS CURTA, JUGA FORT.
Només pretenc motivar........Com amb la lluita constant i l'inconformisme es pot superar una malaltia òssia, l´osteoporosi, privant-me de córrer i escalar......Es pot reconduir la vida, fent-la diferent del que un voldria, però molt rica en emocions i plena de somnis. Apuntar-se a tot és superar-se. Anna Paris.

dijous, 4 de febrer de 2016

EL GLUTEN I L'ESPORT DE RESISTÈNCIA. 29/01/2016.

Les paraules "sense gluten" apareixen cada vegada amb més força quan anem a fer la compra.
El gluten i l'intestí en l'esport de resistència  que hi tenen a veure.... doncs, molt.


Abans de res, dir que no pretenc aconsellar sobre el que s'ha de menjar o no, això és feina dels metges, farmacèutics i especialistes en nutrició. Però com que he vist dues vegades la llum d'un quiròfan per l'intestí. M'atreveixo a parlar de certs hàbits alimentaris, per millorar una de les parts del nostre cos més importants.

Gluten:
El gluten es troba present en alguns cereals i matèries primeres. escàs valor nutritiu, però els aliments amb gluten, tenen millor gust al paladar.
L'augment en el consum de gluten i sucres (pels processos industrials) de rebot ens pot provocar un deteriorament de la flora intestinal.
Tots sabem que hi ha persones que tenen intolerància al gluten; celíaques. Però potser no tothom sap que hi ha la "sensibilitat al gluten no celíaca". I aquí hi trobem un gran ventall d'efectes negatius pel cos i per a moltes persones, sense saber-ho. 

En una Ultra Trail
  
Intestí i Esport de Resistència:

Diuen que l'intestí/aparell digestiu és el segon cervell ..... Una simple prova: Quan ens diuen una mala notícia, de manera instantània ens posem la mà a la panxa.... Curiós.
Quantes vegades patim aquell mal de panxa i hem "d'enviar un fax" de manera continuada abans i durant una cursa d'ultra resistència a peu ??
Quantes "pajares" d'aquelles com si tornéssim d'una "party cubata night" (mal de cap, vòmits.....), hem de superar durant i desprès d'una cursa d'ultra resistència o distància marató a peu ??


Els esportistes a peu, corred@rs o caminadors que practiquem esports de resistència, moltes vegades tenim molèsties gàstriques i intestinals durant la pràctica d'un esport d'alta intensitat i de gran durada.  
El sistema digestiu i la seva flora, són òrgans que de sobte són sotmesos a un important estrès. Per minimitzar aquestes molèsties, pot ser recomanable, eliminar el gluten d'aquells aliments i suplements que s'ingereixin abans, durant i després de l'exercici.

Buenu, aquí queda, els que lluitem contra alguna malaltia, sabem que moltes vegades fent petits canvis en els hàbits alimentaris, aconseguim petites victòries i millorar la qualitat de vida.

FONT: Del Blog amic Feed Your Dreams/226ERS. 
Post de Juanba Miñana: 

* Importancia del gluten en la salud y en el deporte. 

* El gluten puede irritar nuestro intestino.

Salut, Feina i Gràcies per Fer-hi un cop d'ull.

2 comentaris: