VIA FERRATA CALA DEL MOLÍ. CRÒNICA, FOTOS, VIDEO I TRACK. 01/02/2015.

Lloc: St. Feliu de Guíxols. Costa Brava.
Desnivell: 57 mts. Llargada: 600 mts aprx.
Temps per fer-la: 1:15 h +/-.
Equipament: Un 11 sobre10. En acer inoxidable.
Dificultat: Mitjana. Depèn de cadascú.
Equipada per: Albert Gironés

St. Feliu de Guíxols, un diumenge de mercat, dos nois i dues noies comprant en una parada, fins aquí tot normal....... però no passen pas desapercebuts, doncs van equipats amb un casc, un arnés, estris d'escalada, una motxilla....
¿Que té d'especial aquest poble de marina que s'hagi posat tan de moda pel turisme esportiu de muntanya?
La Via Ferrada de la Cala del Molí, l'única via d'Europa on s'ajunten el mar i la muntanya.

LA VIA:
Hivern, mitja tarda, davant meu el mar està esvalotat, sento que vaig a fer una cosa incorrecte però la sang em crema des de fa dies. Busco la sorpresa, sé que vull i puc fer-ho tot sol.... vaig a fer la via ferrada després de molts anys de penjar l'arnés a l'armari.

Miro el panell d'info de la via mentre s'apropa una parella...
-Hola, vais a hacer la ferrata?
-Si..... la hacemos juntos, si te parece bien
Amb una veu llatina, melosa, ferma i que fins i tot captiva.... l'Italo em convida a compartir la ferrada amb la companyia de la Gemma. Una noia d'aparença fràgil, en canvi la seva mirada em diu que és segura i forta.
Llavors ha passat.... Tres desconeguts menys desconeguts del que creiem ser, des del primer instant se'ns ha connectat aquell fil imperceptible de la complicitat.

Deixem una glorieta i baixem per unes escales de camí de ronda. Aviat tot seguint les indicacions ens trobem damunt d'un penya-segat. Ens col·loquem l'arnés i el casc mentre l'Italo ens ressegueix cada moviment i corregint si cal, per a la Gemma és la seva primera vegada.
En un tres i no res ens plantem en un fort pendent i l'ajuda d'un cable a peu de via.
Comencem amb incertesa i el cor accelerat, la veu de l'Italo calma els nervis, "Si habeis pasado este tramo... teneis la ferrata en el bolsillo", i jo me'l crec....que innocent.

Enfilats sobre el mar travessem la Cala del Molí per ponts penjants mentre l'onatge del mar ens esquitxa i bat les roques amb fúria. L'olor de l'aigua salada i l'esclat sorollós de cada onada és un espectacle pels sentits.

Podríem dir que hem fet el primer tram de la ferrada, doncs, estem en un punt on podem abandonar la via.... ni ens ho plantegem i seguim endavant, mentre l'Italo ens explica alguna anècdota per distreure la mirada del que tenim davant. Flanquegem tot baixant per fer un tram vertical i un de desplomat on fem treballar els braços i el cor.

FOTOS:

Mentre resseguim aquest penya-segat anomenat Es Fijorn t'adones de petits detalls.... El detall de mantenir un diàleg amb l'Italo només amb la mirada...El detall de veure a la Gemma suspesa en l'aire, resistint el buit del vertigen amb l'esquena enganxada a la pedra, assaborint per un moment el paisatge que entra per la retina, colors únics pels pinzells d'un famós pintor, on el mar i l'horitzó són un decorat poderós.
Només ens queda un tram vertical, un flanqueig i acabem la via molt contents. Un corriol de pujada ens durà al camí de ronda.

Amb la Gemma i l'Italo segellem amb una abraçada el final d'una aventura d'aquelles que queden gravades al disc dur. GRÀCIES !!

FER UNA VIA FERRADA... a tenir en compte:
* L'accés a la ferrada és lliure i gratuït per tant la responsabilitat és de cadascú.
* Tenir molt clar a on ens fiquem, mesurant les nostres possibilitats i forma física.
* Anar equipats amb casc, arnès, dissipador, guants i alguna cinta de seguretat.
* El cable per on passen els mosquetons del dissipador, serveix només per això.

* Pels qui s'inicien, anar amb persones coneixed@rs d'aquest esport i començar amb vies fàcils.
* Disposar d'una llicència o assegurança de muntanya.
* Evitar els dies de tempesta (llampecs) i temporal de llevant.
* Respectar el medi i la seva fauna.

VIDEO:

AGRÏMENTS:
A la Magda Lupiañez, regidora d'esports de St Feliu de Guíxols pel suport i ajuda a tirar endavant aquest projecte, i moltes més iniciatives esportives petites i grans que esdevenen al poble... Gràcies Magda!!

A l'Albert Gironés, el dissenyador i constructor de la Via Ferrada Cala del Molí.
Sense saber-ho ets un dels "culpables" que molts de nosaltres ens enfilem damunt d'una roca, descobrim un corriol, travessem un pont penjant.... Gràcies Albert!!

WEBS:
L'Albert gestiona el Parc Aventura de St. Feliu de Guíxols.
El Web de l'Italo www.italonaibo.com

TRACK WIKILOC DE LA VIA.

*Aquest post s'ha realitzat amb un temps de 6:22 h.
*Narrativa expressiva
Salut, Feina i gràcies per Fer-hi un cop d'ull.

1. Gracias a tí Pere por compartir este momento con nosotros!!

Tu narración sin duda nos decubre ese 'pequeño gran tesoro' que puede esconderse en un día (o una vía ferrata) aparentemente como cualquier otro.
    En este caso, la vía.., la cala.., la vida... nos ha regalado este grato e inolvidable momento y encuentro.
    Gracias!

1. Sin duda, como bien dices fue alguna cosa mas que hacer una via

La vida a veces és sàvia y nos regala estos momentos

Un placer haberos conocido y muy agradecido de vuestra compañia

Un abrazo Italo !! ..I Gràcias por el comentario.