QUERALBS -PUIGMAL. "TRAIL-EXPRESS". 05/07/2014.

Queralbs - Puigmal  - Queralbs.
Lloc: Vall de Núria.
Kms: 24, 33. Durada: 6:48.
Desnivell:  1.773 + segons Wikiloc
                   2.286 + segons Garmin Connect.

Recordo les primeres passes per la Vall de Núria a traves del retrovisor. Amb la família de muntanya la Pili, l'Anna i en Jordi, escaladors i alpinistes de mena, amb botes de muntanya i motxilles tan grans que ens feien molt petits.

Pujàvem i baixàvem al Puigmal des de Queralbs, ells com a entrenament de volum per fer els cims més alts dels Alps.... i jo.... aprenent allò que diuen que hem fet els humans durant milers d'anys.... caminar.

Avui l'escenari i el recorregut no ha canviat gaire, però si que ho ha fet i molt, la manera de vestir, amb vambes, malla curta, motxilla tipus "Killian" i la velocitat en fer la ruta.

Cada vegada son més els "addictes" a córrer per muntanya que han vist l'alta muntanya com un lloc per fer entrenaments de qualitat.

És per això, que aquest recorregut clàssic i "fàcil"  s'ha convertit en un full de ruta imprescindible per a molts corred@rs, que volem fer un puja / baixa de poques hores en alçada i amb desnivell, a un dels cims més alts de la regió (2.910mts), essent una ascensió d'una gran categoria.

Full de Ruta: Queralbs- Núria- Puigmal- Núria- Queralbs.

Molt important carregar els dipòsits al Bar GUSI de Ribes.

Sortim de Queralbs cap a les 10:20h amb la Carme i en Josep "el Corb".

Amb molta xafogor arribem fins el Pont del Cremal, travessem el riu de Núria i sota la mirada altiva de les Roques de Totlomon, comencem la pujada tot resseguint els gorgs, balmes i salts d'aigua,  St Rafael, el Salt del Sastre, la Balma de St. Pere, l'espectacular Salt de la Cua de Cavall....

Tornem a creuar el riu i pugem mentre veiem a la dreta la mirada indiscreta dels turistes dins del tren cremallera.

Entrem per la Creu d'en Riba i porta d'entrada a la Vall de Núria, 11:55 h.

Núria avui ha estat el punt de sortida d'una clàsssica del món ultra, la Núria - Queralt, amb molts amics que hi  participen i que de ben segur hauran "patit molt", doncs és una ultra molt dura.

Esmorzem i cap amunt fins a la coma de l'Embut per camí dret i a estones suau. Gaudim de l'espectacle d'alta muntanya amb vistes espectaculars dels cims que envolten la Vall, amb grups d'Isards, aigua per tot arreu.... i molts grups de corred@rs amunt i avall.

Passat el pluviòmetre el terreny es torna més pedregós i amb un fort desnivell final de 300 mts assolim l'imponent talaia del Pirineu Oriental, el cim del Puigmal, 13:50h.

Desfem el camí de baixada pel mateix lloc, fent una parada llarga a Núria.

Un entrenament "Express" per disfrutar i sense dorsal de la natura d'alta muntanya de la Vall de Núria.

Salut, Feina i Gràcies per fer-hi un cop d'ull.