EL PASTERAL- ST.MARTI SACALM - LA CELLERA DE TER. 17/02/13.

El Pasteral - St. Marti Sacalm - La Cellera de Ter.
Lloret Salvatge a Guilleries.
Dia: 17/02/2013.
Tècnica: CaKo. Caminar/còrrer/pals.
Kms: 20.

Moltes vegades anem a buscar experiències i paratges en els llocs més llunyans del planeta.
Doncs bé, no hem d'anar gaire lluny per gaudir d'una Kaminada/Córrer que ens convida a olorar i respirar l'oxigen d'un territori molt salvatge i antic, que ens transporta mentalment a un temps passat.

Fins i tot el seu nom ens ho indica.... Lloret Salvatge, un vèrtex de les Guilleries.
Tenia moltes ganes de trepitjar aquesta zona i gràcies a la complicitat de l'Enric Torra "El Comandant" que ens ha fet de guia,  i la Carme, ha estat senzillament extraordinari.

Recorregut:

Sortim d'una pista a peu de la carretera del Pasteral a Susqueda, desprès d'una explotació d'àrids. Molt aviat agafem un corriol al costat esquerre que passa a prop de l'església de St. Agustí.

Ens enfilem amb fort pendent passant per una antiga mina. A mesura que anem trepitjant aquest corriol, m'adono dels petits detalls que ens envolten en un escenari d'una bellesa extrema. Un sotabosc molt abrupte, molsa per tot arreu, grans blocs de pedra..... no tinc paraules per descriure aquest paratge tan salvatge.

Arribem a Coll de Bou i tirem de dret cap a St. Martí Sacalm seguint marques grogues. No podem gaudir de l'imponent cinglera del Far per la boira i la humitat, però si que gaudim d'un cafè i un entrepà a l'snack/bar que han obert a St. Martí.

Desfem el camí fins a Coll de Bou i anem a buscar el Castell d'Estela i torre St. Silvestre, ambdós son uns miradors privilegiats amb una antiguitat de més de 1000 anys. Carenejar per aquests petits tresors naturals ha estat un regal en tots els sentits..... m'ha deixat bocabadat!!

De sobte anem baixant amb fort pendent, amb El Pasteral a una banda i Amer a l'altre, seguim marques liles i desprès vermelles fins arribar al carril bici o via verda que ens portara fins a La Cellera de Ter.

FOTOS

Conclusió:
No ha estat per casualitat que hem fet aquesta ruta, doncs de ben segur que de St. Martí Sacalm a la Cellera de Ter seran els últims Kms del que serà la 3a Ultra CaKo Guilleries Collsacabra X del proper 6 i 7 d'abril. Aviat la info.

El Pitjor: La Carme sens ha "averiat".

La meitat del Track de St. Marti Sacalm a La Cellera de Ter:

Salut, Feina i Gràcies per fer-hi un cop d'ull.

1. Jo també faig un tros d'aquesta ruta amb Torra, i m'ho vaig passar genial, de fet es estrany no tenir bones sensacions amb un gran personatge com ell. Que no sigui res lo de la Carme.

1. Eiiii!! Sisco, quina sorpresa.
      Una gran veritat, en Torra..."El Comandant" és tot un personatge.
      Gràcies per l'interes vers la Carme.