NAPAF COSTA BRAVA Crònica i fotos 29/01/2012.

Desconnectar de la rutina i buscar per unes hores...... una petita aventura plena de sorpreses pels racons més salvatges de l'Ardenya, això va ser la NAPAF Costa Brava.

Amb una meteorologia molt adversa, amb fred de 4 graus i sensació tèrmica de 0 graus gràcies a la tramuntana, pluja i raspes de neu, tot barrejat...... ningú ha dubtat a l'hora de gaudir d'un matí excitant.
El millor de tot no ha estat el mal temps ni el recorregut.... el millor de tot ha estat la qualitat de les persones que hi han participat, "un lujazo".
Amb aquest itinerari de 5 hores, els Napaadictes han descobert alguns dels secrets més ben guardats d'aquest entorn, que aquí el que escriu li ha costat uns quants anys en descobrir.

Recorregut: Sortim de Can Llaurador per pista fins al Pas de la Miloca, de seguida pujem per corriol fins a la Capella, a partir d'aquí i per camí equipat anem crestejant per les agulles dels Carcaixells, el Llom, Pont Penjant, la Torre, el Tetó, l'Esquenall, El Suro, Roca Llisa, Les Agulles, el Bec, fins arribar al Pas de l'Encreuament, amb forta baixada per la majestuosa fondalada de les Carboneres fins a la Miloca, ens tornem a enfilar a mig camí entre l'escalada i camí equipat fent cim a la Roca Rodona o d'en Cama, tornem a baixar i fora camins anem a trobar la cova de Sa Tuna, amb la sorpresa de veure la Neus fent vida a dins la cova durant quatre dies, arribem al punt d'avituallament i s'acaba la 1a part de la Napaf, la més tècnica.

Comencem la 2a part i anem a trobar la Riera dels Molinets, cap a la Font dels Senglars, tal com si fossim senglars pel mig del bosc i sense corriols ens enfilem amb fort pendent per anar a buscar el poblat ibèric de Plana Basarda, lloc primitiu, salvatge, una sorpresa natural. Forta baixada i per la roca, (diria que hem fet rapel amb pals), anem a buscar el Coll de la Canoca, els Molinets i pujem cap a la Creu d' en Barraquer, aquí ens ve a buscar la pluja i la tramuntana. Anem cap a marina, l'esplendit mirador de sobre Canyet. Decidim de fer mes curt el recorregut donat l'adversitat del temps, així doncs tirem cap a Coll de Portes, camí Romà, Parc Aventura, on uns quants acabem l'aventura, mentre la Carme en Mikel i en Lluís arriben fins a St. Feliu.

Han sortit 16,92 Km amb 958 desnivell positiu i 1007 negatiu, el grup que ha arribat a St.Feliu 21,20 Km i 2.180 acumulat.
Una vegada més gràcies Magali, Tania, Carme, Pau, Victor, Lluís T, Andreu, MiKel, Josep V, Sando, Enric T, Sisco S, Antoni, Jordi A.

Algú pot pensar que carai hi fan dos nens de 12 anys en un recorregut tan exigent...... tranquil·litat absoluta, en Pau i en Victor no són uns nens normals i corrents, són el que anomeno dos "Killian's Kids", amb un curriculum que fan caure d'esquena, i  que quan tu estàs cansat ells et pregunten que vol dir estar cansat??

Bé doncs, amb el desig de què els objectius de la Napaf s'hagin complert...... que bàsicament són:

Passar-ho be, riure una estona, fer de senglars, fomentar i enfortir les relacions d'amistat, compartir futurs projectes/reptes....... Em quedo amb les paraules del Comandant Torra: A la Napaf Costa Brava li dono un 10, el que diu en Torra amb veu gruixuda va a missa!!!! .

Per motius de sensibilitat amb l'entorn, de manera general es va decidir no penjar el TracK.